NM innramming 2016 vinnere

I helgen 22. – 23.oktober 2016 holdt Rammebransjeforbundet sitt landsmøte på Thon Hotell Triaden. I den forbindelse ble årets NM innramming avholdt.

De konkurrerende bedrifter skulle i år ramme inn en digitalgrafikk (DG) av kunstneren Eva Berntsen. Tittelen på trykket var «Verdifull dimensjon», og målte 28 x 41 cm.

Utøverne stod fritt til å ramme trykket inn slik de ønsket, og ble bedømt etter forhåndssatte kriterier som omfattet både det faglig utførte arbeid, samt det estetiske uttrykk. Fagjuryen bestod i år av hoveddommer Leif Halvorsen og de to jurymedlemmene Ingrid Eik Losnedahl og Lisbeth Solheim. Til årets konkurranse var det innlevert 14 bilder.

1. plass og Norgesmester ble Galleri J 2, Oslo v/Petra Letson på bildet nedenfor

forsteplass

2. plass gikk til Dahl Rammeservice, Haugesund v/Lene Norheim Håland – til venstre i bildet nedenfor

andreplass